Tunggakkan Kerajaan Negeri

Tuesday, March 04, 2008

This is what the Agriculture and Agro-Based Industries Minister/Vice President of UMNO said...

"03/03/2008 4:06pm
KOTA BHARU 3 Mac –Rakyat Kelantan khususnya penyokong Pas diminta menerima hakikat bahawa kerajaan Kelantan sekarang tiada kemampuan untuk menjalankan pentadbiran yang berkesan pada masa depan berikutan bebanan hutang serius yang kini tertunggak sebanyak RM1 bilion.

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin berkata, kerajaan negeri kini berkeadaan muflis dan sudah pasti sukar untuk menyusun strategi pembangunan yang boleh menjamin masa depan rakyat dan generasi baru anak-anak Kelantan.

“Dalam masa lima tahun akan datang, tidak akan ada sebarang pembangunan jika Pas terus mentadbir Kelantan.

“Kemampuan untuk mentadbir negeri boleh dikatakan dalam keadaan ’zero’ dengan tiada sumber kewangan mencukupi bahkan tidak boleh membiayai hutang yang besar dan tidak akan ada pembangunan untuk negeri ini,” katanya.

Beliau ditemui pemberita selepas menghadiri majlis ramah mesra bersama petani-petani Lembaga Kemajuan Pertanian Kemubu (KADA) di Pertubuhan Peladang Kawasan di Jaya Peringat KADA di sini hari ini. - Bernama"

This is what was reported in Laporan Ketua Audit Negara 2006 (latest one available)

So, where is this RM1billion (hutang tertunggak Kelantan) came from ya Tan Sri?? You made it up yourself ka??? Or you want to said it's the new 2007 figure?? If that's the case, it implies that Kelantan must pinjam&xbayar at least RM947.04million last year (RM1bill - RM50.26mill)..... and that is a very the merry "wOw" amount to me....would Pusat actually give that much to Kelantan??!!

Or is it you want to say Ketua Audit Negara made a mistake by that margin.....takkanlah Ketua Audit Negara buat salah smpi camtu kot...kalo x, apsal dia dipilih jadi leader kan....

Hey Tan Sri...where's your credibility huh??!!!

0 comments: